Zagrebačka crkva svetoga Petra u predvečerje Velike Srijede 17. travnja 2019., bila je ispunjena uzvišenim melodijama gregorijanskog korala za čiju su interpretaciju bili zaslužni studenti Instituta za crkvenu glazbu Katoličkog bogoslovnog fakulteta u Zagrebu pod stručnim vodstvom prof. dr. sc. mo. s. Katarine Koprek. Danas, sve više zaboravljena glazba koja stoji u samim temeljima kršćanstva pobudila je veliki interes slušatelja. Tematski sastavljenu glazbenu večer pod nazivom ”Adoramus te Christe” sačinjavali su tekstovi i melodije gregorijanskih korala koji govore o Kristovoj patnji, muci i križu. Vjernik se zbližuje s Bogom i Bog mu progovara kroz svoju Riječ, a kada je ta ista Riječ opjevana i interpretirana prekrasnim mladim glasovima tada se i sama bliskost s Bogom čini jasnija, duhom vinuta u sfere transcendencije. Možemo reći, svaki slušač imao je svoj udio u samoj glazbenoj molitvi diveći se ljepoti Božje riječi i nadahnutoj glazbi. Divljenje je to koje isključuje ono ljudsko i uronjava nas u Otajstvo.

Križ Kristov kao središte ovog glazbenog susreta, ali i vremena u kojem je on održan, poslužio je kao orijentir i misao vodilja u pripremanju glazbenog programa. Na programu su izvedena djela baštine Katoličke Crkve čija je uporaba najupečatljivija u liturgiji Velikoga Petka. Schola je, zajedno sa solistima predstavila svoj rad koji kroz cijelu akademsku godinu posvećuje brizi oko očuvanja i pravilne interpretacije gregorijanskih melodija. Scholu cantorum Gregoriana Instituta za crkvenu glazbu čine: Ivana Hrkać, Ines Hustić, s. Josipa Pavla Jakić, Antonia Jurinec, Lana Kocman, Darija Miketić, Iva Zane, Neven Boltek, Ivan Buljan, Ivon Fabijanec, fr. Bonifacije Franjo, Goran Gregorin, Mislav Lucić, Mateo Klasić, Mihael Mojzeš te Theo Romaj. Voditeljica zbora je već spomenuta prof. s. Katarina Koprek koja, kao jedan od najvećih poznavatelja gregorijanske glazbe u Hrvatskoj neumorno radi na populaciji i očuvanju istoga.

Glazbeni obol cijeloj večeri dao je orguljaš prof. Milan Hibšer koji je majstorski izvedenim improvizacijama na teme gregorijanskih korala zaokružio jednu cjelinu koja će, kao anticipacija Vazmenog trodnevlja biti svakome od slušatelja, ali i izvođača pomoć ka hodu prema otajstvu Uskrsa. Mladi je orguljaš izveo i djelo Franza Tundera: Praeludium in g te Finale J. S. Bacha iz ”Muke po Mateju” BWV 244.

Oduševljenost publike koja je gromoglasnim pljeskom podržala ljepotu musicae sacrae, ali i zalaganje studenata Instituta za crkvenu glazbu kao njezinih interpreta poticaj je da se ovakva glazba u Hrvatskoj što više popularizira.

Ivon Fabijanec, student Instituta za crkvenu glazbu