U sklopu fakultetske podrške studentima u osobnim poteškoćama na savjetovanje dolaze studenti koji imaju psihološke smetnje i stanja, osjećaj nedovoljne socijalne ili kognitivne kompetentnosti, emocionalne, osobne, obiteljske, motivacijske i slične probleme.
Podrška studentima u osobnim poteškoćama ima dva glavna cilja: prvi je cilj pružiti studentima neposrednu pomoć u suočavanju s njihovim poteškoćama i problemima, a drugi je preusmjeravanje studenata s poteškoćama i problemima u druge stručne institucije ukoliko za tim postoji potreba. Inicijalni susret služi utvrđivanju problema i procjeni težine problema te moguće potrebe da se studenta preusmjeri da pomoć potraži u kliničkom bolničkom centru, u koju svrhu savjetnici surađuju s Kliničkim bolničkim centrom Zagreb i Kliničkim bolničkim centrom Sestre milosrdnice.
Teorijski okvir u kojem se odvija savjetovanje prilagođava se potrebama studenta, ali u većini slučajeva to je sistemski pristup u koji se integriraju kognitivno-bihevioralni, psihodinamski i transakcijsko-analitički pristup. U prvoj se fazi pokušava utvrditi problem na kojem student želi raditi i dogovoriti ishod savjetovanja – slika problema. Druga je faza željena slika ili ishod – što će biti umjesto problema. Treća faza sastoji se od strategija i planova kako doći do željenog ishoda. Nakon najviše 5 susreta radi se procjena situacije tj. utvrđuje se je li došlo do poboljšanja ili promjene.
Način rada u sklopu fakultetske podrške studentima u osobnim poteškoćama odvija se na niže opisani način:
- Student ili studentica osobno ili putem e-pošte kontaktira koordinatora ili sukoordinatoricu za podršku studentima.
- Savjetnik procjenjuje težinu problema odnosno poteškoća prema sljedećim kriterijima: osobna patnja, socijalno i radno funkcioniranje, kognitivno i emotivno funkcioniranje. Prema stupnju težine, neki problem/poteškoća može biti blag, umjeren ili težak. Nakon toga se procjenjuje kakva je pomoć potrebna studentu, što je opisano u točci 3.
- Procjena vrste pomoći koja je potrebna:
a) Poteškoće ili problemi koje osoba ima su blagi te je potrebno kratko savjetovanje, jedan ili dva susreta.
b) Poteškoće ili problemi koje osoba ima su umjereni bez značajnog oštećenja u socijalnom i radnom funkcioniranju, ali je potrebno dulje
savjetovanje, od jednog do četiri susreta.
c) Klinička slika i simptomi pokazuju značajnu osobnu patnju, disfunkcije u kognitivnom i emotivnom funkcioniranju, značajna oštećenja u
socijalnom radnom funkcioniranju te je osobi potrebna psihoterapija ili farmakoterapija, što prelazi resurse Fakulteta i savjetnik ju upućuje
psihoterapeutu ili na psihijatrijsku obradu.
4. Ako su problem obiteljski odnosi studenta ili studentice postoji mogućnost da se cijela obitelj ili članovi obitelji koji su uključeni u problem
pozovu na jedan ili dva susreta kako bi se procijenile obiteljske dinamike i tražilo zajedničko rješenje problema.
5. U području podrške studentima u osobnim poteškoćama tijekom akademske godine na Fakultetu se održavaju dvije radionice, jedna krajem
zimskoga a druga krajem ljetnog semestra. Na radionicama studenti imaju priliku čuti više o aktualnim temama vezanim za mentalno zdravlje
te kroz praktični rad usvojiti znanje kako skrbiti o sebi i jačati svoju psihološku otpornost.
Pri Sveučilištu u Zagrebu djeluje Ured za psihološku podršku i zaštitu mentalnog zdravlja. Sve informacije o edukacijama i psihološkim tretmanima, kao i drugi korisni sadržaji dostupni su na mrežnoj stranici Sveučilišta: https://www.unizg.hr/studiji-i-studiranje/podrska-studentima/uzppzmz/.
Studenti mogu potražiti pomoć također i online na stranici https://mentalnozdravlje.zagreb.hr/ na kojoj su opisani različiti poremećaji i problemi s kojima se osobe mogu susresti i o njima se daju osnovne informacije. Stranica nudi različite vježbe i savjete kako se nositi s određenim problemima. Drugi vrlo važan resurs je online savjetnik na stranici https://pomozi.hr koji nudi anonimnu i besplatnu psihološku pomoć od 0 do 24 sata i radi pomoću umjetne inteligencije. Navedeni online alati nisu zamjena za stručnu pomoć ni za psihodijagnostiku, ali mogu poslužiti kao pomoć u svladavanju psihičkih problema.