SMJERNICE ZA POSTUPANJE U SLUČAJU PRITUŽBI I PRIGOVORA STUDENATA
Povjerenstvo za osiguravanje kvalitete izradilo je Smjernice za postupanje u slučaju pojave bilo kakvih nejasnoća, nezadovoljstva ili problema vezanih uz izvođenje nastave, rad nastavnika na nekom kolegiju ili pak uz organizaciju i djelovanje Fakulteta.
Pritužbe je moguće podnijeti anonimno i u potpisanom obliku.
Anonimne pritužbe
Anonimne pritužbe mogu se podnijeti putem Anonimnog sandučića koji je postavljen na vidljivom mjestu u Studentskom zboru.
Anonimni sandučić će se prazniti tijekom akademske godine svaki prvi ponedjeljak u mjesecu, u prisutnosti Prodekana za nastavu kao predsjednika Povjerenstva za osiguravanje kvalitete, predsjednika Studentskog zbora i Studentskog pravobranitelja. Napisat će se zapisnik o nađenim pritužbama, primjedbama, prijedlozima i pitanjima.
Sva pitanja proslijedit će se onima na koje se odnose (dekanu, Upravi, nastavnom ili nenastavnom osoblju) uz obvezu davanja odgovora na postavljene pritužbe, primjedbe, prijedloge i pitanja.
Uprava Fakulteta odnosno Povjerenstvo za osiguravanje kvalitete vodit će računa o tome da se na pritužbe, primjedbe, prijedloge i pitanja odgovori u roku mjesec dana.
Odgovori će biti dostupni Studentskom zboru svaki prvi petak u mjesecu te će studenti moći doći do njih preko predsjednika Studentskog zbora i Studentskog pravobranitelja.
Potpisane pritužbe
Sukladno uvriježenoj praksi na Fakultetu nedoumice ili prigovori koji se odnose na izvođenje nastave ili rad nastavnika na nekom kolegiju rješavaju se prvotno komunikacijom između studenta i nastavnika. Student se treba putem službene adrese e-pošte obratiti predmetnom nastavniku i jasno mu iznijeti problem. Ukoliko nastavnik ne odgovori na upit studenta ili se problem na taj način ne može riješiti, student se putem službene adrese e-pošte obraća nastavniku Voditelju studijske godine ili, ako se upit odnosi na potonjeg, Prodekanu za nastavu. Voditelj studijske godine / Prodekan za nastavu dužan je odgovoriti na upit studenta u roku od 5 radnih dana.
U slučaju prigovora na organizaciju i rad Fakulteta student se prvotno putem službene adrese e-pošte obraća Voditelju studijske godine koji je dužan odgovoriti na upit studenta u roku od 5 radnih dana.
Ako se kroz navedenu dobru praksu na Fakultetu nije riješio postojeći problem postupak podnošenja i odgovora na potpisane pritužbe i prigovore studenta jest sljedeći.
- Ako Voditelj studijske godine/ Prodekan za nastavu ne odgovori na upit studenta ili se problem na taj način ne može riješiti, potrebno je formulirati pismeni prigovor te ga urudžbirati u Prijemno-otpremni ured KBF-a.
- Prijemno-otpremni ured KBF-a će prigovor studenta ovisno o predmetu prigovora proslijediti Prodekanu za nastavu ili Prodekanu za organizacijska pitanja koji će dogovoriti sastanak sa studentom i navedenim nastavnikom ili nenastavnim osobljem uz vođenje bilješki sa sastanka.
- Ukoliko Prodekan za nastavu odnosno Prodekan za organizacijska pitanja ne može riješiti problem, obavještava Povjerenstvo za osiguravanje kvalitete koje ponovno dogovara sastanak sa studentom i navedenim nastavnikom ili nenastavnim osobljem uz vođenje bilješki sa sastanka.
- U slučaju nemogućnosti rješavanja pritužbe ili prigovora obavještava se Dekan KBF-a koji je dužan postupati u skladu sa propisima RH, općim aktima Sveučilišta i Fakulteta.
NEKA ČESTO POSTAVLJENA PITANJA
- Tko se sve može obratiti Studentskom pravobranitelju?
Studentskom pravobranitelju mogu se obratiti svi studenti Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
- Česte zablude o Studentskom pravobranitelju.
Studentski pravobranitelj nije nadležan za pitanja administrativno-tehničke prirode ni generičke pritužbe studenata (kao npr. pitanje povećanja broja rokova, poboljšanje studentskog standarda, problemi u kontaktu s pojedinim profesorima ili katedrama i sl.).
Studentski pravobranitelj nije ni pravni zastupnik studenata.
Studentski pravobranitelj savjetuje studente i pomaže im u komunikaciji između Uprave, pojedinih katedri i profesora.
U pitanjima administrativno-tehničke prirode studenti mogu rješenje potražiti obraćanjem službenim referentima KBF-a u Zagrebu, a za sva generična pitanja nadležan je Studentski zbor.
- Hoće li moja pritužba biti negdje objavljena?
Sve pritužbe studenata su u potpunosti anonimne. U svojem radu Studentski pravobranitelj je u potpunosti neovisan u odnosu na Studentski zbor i Upravu Fakulteta.
- Načela rada.
Rad Studentskog pravobranitelja temelji se na načelima samostalnosti u radu, povjerljivosti, objektivnosti, ravnopravnosti te transparentnosti.
- Koje su zadaće Studentskog pravobranitelja?
Sukladno odredbama Statuta Studentskog zbora KBF-a u Zagrebu, Studentski pravobranitelj:
- prima pritužbe studenata koje se odnose na njihova prava i raspravlja o njima s nadležnim tijelima Fakulteta;
- savjetuje studente o načinu ostvarivanja njihovih prava;
- sudjeluje u stegovnim postupcima protiv studenata radi zaštite njihovih prava;
- s nadležnim tijelima Fakulteta raspravlja pitanja ostvarivanja prava studenata;
- obavlja druge poslove od interesa za ostvarivanje prava studenata.