Ime: Ana Thea

Prezime: Filipović

Titula: prof. dr. sc.

e-mail adresa: thea.filipovic1@gmail.com

Telefon: +385 1 4890 416

CROSBI: Ana s. Thea Filipović

Google Scholar 

Životopis:

Filozofsko-teološki studij završila je i diplomirala na Katoličkom bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Na Fakultetu odgojno-obrazovnih znanosti Papinskoga salezijanskog sveučilišta u Rimu postigla je bakalaureat, licencijat i doktorat odgojno-obrazovnih znanosti u specijalizaciji iz pastorala mladih i katehetike. 1994. godine zaposlena je kao znanstvena asistentica u Salesianumu – Institutu za religijsku pedagogiju i katehetiku u Zagrebu. Predavala je na Teološko-katehetskom institutu Teologije u Splitu, Odsjek u Dubrovniku. U svrhu znanstvenih istraživanja boravila je na Benediktbeuernu i Münchenu u Njemačkoj. Predavala je na Visokoj teološko-katehetskoj  školi u Zadru. Od 2007. godine zaposlena je na Katoličkom bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. 2006. godine izabrana je u znanstveno-nastavno zvanje docentice, 2012. godine u zvanje izvanredne profesorice, 2017. godine u znanstveno zvanje znanstvene savjetnice, a 2019. u znanstveno-nastavno zvanje redovite profesorice. Dva mandata (2013.-2017.) bila je predstojnica Katehetskog instituta na Katolikom bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Od početka 2017. godine pročelnica je Katedre religijske pedagogije i katehetike na Fakultetu. Akademske godine 2017./2018. bila je gostujuća profesorica na Teološkom fakultetu Sveučilišta u Luzernu u Švicarskoj. 2019. godine primila je nahradu matičnog Fakulteta za izvrsnost u znanstveno-istraživačkom radu.

Članica je: Međunarodne akademije praktične teologije, Europskog foruma za školski vjeronauk, Europskog društva za katoličku teologiju, Europskog društva žena u teološkom istraživanju i Europske akademije znanosti i umjetnosti. Članica je uredničkog vijeća časopisa Nova prisutnost Katehetski glasnik te znanstvenog vijeća časopisa Österreichisches Religionspädagogisches Forum Teologia praktyczna.

 

Nastava na diplomskom i integriranom pred. i dipl. studiju

Fundamentalna katehetika

Metodičke vježbe iz katehetike

Medijska pedagogija u religioznom odgoju i obrazovanju

Socijalno učenje u pedagoškoj i teološkoj perspektivi

Christliche Seelsorge und Geschlechtergerechtigkeit

Empirijska istraživanja u religijskoj pedagogiji

Aktualne teme religijske pedagogije i katehetike

Nastava na poslijediplomskom studiju

Religijska pedagogija i katehetika u međunarodnoj i interdisciplinarnoj perspektivi

Koncpecije moralnog odgoja i vrijednosna usmjerenja mladih

Objavljeni znanstveni radovi u zadnjih pet godina

  1. Neu lernen Kirche zu sein. Synodalität im Kontext der Jugendsynode, u: Bogoslovska smotra 89 (2019.) 5, 1109-1128.
  2. Sport između afirmacije i dehumanizacije čovjeka. Pogled iz kršćansko-pedagoške i etičke perspektive, u: Josip Šimunović, Silvija Migles (ur.), Uzvjerovah, zato besjedim (2 Kor 4,13). Zbornik u čast prof. dr. sc. Josipa Balobana povodom 70. godine života, Zagreb: Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu  i Kršćanska sadašnjost, 2019., 553-569.
  3. Pedagogy of Recognition and Religious Education in Schools, u: Jean-Paul Niyigena (ur.), Religions et défis actuels de l’école. Quelle pertinence du cours de religion? Actes du colloque international du 8 au 12 juillet 2018, Butare, Rwanda, Lumen Vitae/ Editions Jésuites, Bruxelles, 2019., 285-304.
  4. Socijalna dimenzija evangelizacije prema apostolskoj pobudnici Evangelii gaudium, u: Elvis Ražov, Carmelo Dotolo (ur.), Misijsko i evangelizacijsko poslanje Crkve u suvremenom multikulturalnom i multikonfesionalnom društvu. Zbornik radova Međunarodnog znanstvenog simpozija Zadar, 25. i 26. svibnja 2017., Sveučilište u Zadru – Teološko-katehetski odjel, Papinsko sveučilište Urbaniana – Fakultet misiologije i Zadarska nadbiskupija, Zadar, 2019., 119-134. 
  5. Contextual Influences on Knowledge Mediation in Religious Education in Schools and Its Significance for Teacher Education, u: Michael T. Buchanan, Adrian-Mario Gellel (ur.), Global Perspectives on Catholic Religious Education, Volume II: Learning and Leading in a Pluralist World, Springer, Singapore, 2019., 381-392.
  6. Space as an instrument to interpret the role of religion and churches in Central and Eastern European societies, u: Auli Vähäkangas, Sivert Angel, Kirstine Helboe Johansen (ur.), Reforming Practical Theology: The Politics of Body and Space.CS 1 (2019.) 105-112. 
  7. Die Macht von theologischen Vorstellungen. Befragung von ekklesiologischen Vorstellungen und deren Auswirkungen auf die Lage der Frau in der Kirche, u: Gunter Prüller-Jagenteufel, Rita Perintfalvi, Hans Schelkshorn (ur.), Macht und Machtkritik: Beiträge aus feministisch-theologischer und befreiungstheologischer Perspektive. Dokumentation des 4. internationalen Workshops „Kontextuelle befreiende Theologien“, Verlagsgruppe Mainz in Aachen, Aachen, 2018., 183-193. 
  8. Religionslehrer_innen und Verschiedenheit. Die kontextuelle Prägung von Wahrnehmung, Anerkennung und Wertschätzung der Vielfalt im Religionsunterricht – aus kroatischer Perspektive, u: Andrea Lehner-Hartmann, Thomas Krobath, Karin Peter, Martin Jäggle (ur.) Inklusion in/durch Bildung? Religionspädagogische Zugänge, V&R Unipress, Göttingen, 2018., 273-285.
  9. Vjeronauk i promicanje duhovnog razvoja učenika u ozračju novog interesa za duhovnost, u: Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad HAZU u Bjelovaru 11 (2017.) 127-142.
  10. Religious Education teachers and social challenges in East-European contexts: A Croatian perspective, u: Markus Krienke, Elmar Kuhn (ur.), Two indispensable topoi of interreligious dialogue: New “languages” far beyond the dead ends of dialogue, Verlag Tene Quod Bene, Vienna, 2017., 167-178.
  11. The Characteristics of Religious Education Teachers and Respecting Diversity in Religious Education in Croatia, u: Religious Education 112 (2017.) 4, 366-380.
  12. Učiti živjeti zajedno. Dimenzije socijalnog učenja u pedagoškoj i teološkoj perspektivi, Kršćanska sadašnjost, Zagreb, 2017.
  13. Reflections on Theories of (Catholic) Education from the Perspective of Practical Theology, u: Claire E. Wolfteich. Annemie Dillen (ur.) Catholic Approaches in Practical Theology: International and Interdisciplinary Perspectives, Leuven, Peeters Publishers, 2016., 185-206. 
  14. Der/Die Andere als Gabe. Das christliche Verständnis von Freundschaft und die Konsequenzen für die Pastoral und Diakonie der Kirche, u: Elżbieta Adamiak, Małgorzata Chrząstowska, Małgorzata Grzywacz, Justyna Melonowska, Sonia Sobkowiak (ur.), Friendship with the Other. ReligionsRelationsAttitudes// Freundschaft mit der/dem Anderen. ReligionenBeziehungenEinstellungen, The Poznań Society for the Advancement of the Arts and Sciences, Institute of European Culture, Adam Mickiewicz University in Poznań, Poznań – Gniezno, 2016., 277-289.
  15. Odnos vjeroučiteljica i vjeroučitelja u Hrvatskoj prema razlikama u razredu i nastavi, u: Crkva u svijetu 51 (2016.) 1, 7-34.
  16. Religious Education at Schools in Croatia, u: Martin Rothgangel, Martin Jäggle, Thomas Schlag (ur.), Religious Education at Schools in Europe, Part 1: Central Europe, V&R unipress, Vienna University Press, Göttingen – Wien, 2016., 69-87.
  17. Apostolat redovnica u Sjedinjenim Američkim Državama. Razlike u razumijevanju poslanja i djelovanja prije i nakon II. vatikanskog koncila, u: Služba Božja 56 (2015.) 3/4, 306-336. 
  18. Koncilski iskorak Katoličke crkve u svijet društvene komunikacije. O pedesetoj obljetnici završetka Drugoga vatikanskog koncila, u: Nova prisutnost 13 (2015.) 2, 197-211.